هنر معلمی

راجرز میگوید یک معلم باید دو هنر داشته باشد:

ذهن دانش اموزان را گرسنه کند

مطالب پیچیده را ساده کند...

روی من کلیک کن تا برایت از فردوسی بگویم

روی من کلیک کن تا برایت از فردوسی بگویم

پیام میلاد یازدهمین امام


باتو دل از غصه رها می شود

پاکتر از آینه ها می شود
ای گل گلزار خدا، یا حسن عسکرى (ع)
آینه ی قبله نما یا حسن عسکرى (ع)

میلاد یازدهمین امام، و سیزدهمین کشتی نجات آقا امام حسن عسکرى (ع) بر شما مبارک باد.

رشـــد وزیــبــایــی

سال های سال گذشته بود و او هنوز همان دانه ی کوچک بود.
دانه دلش می خواست به چشم بیاید اما نمی دانست چگونه. گاهی سوار باد می شد و از جلوی چشم ها می گذشت. گاهی خودش را روی زمینه ی روشن برگ ها می انداخت و گاهی فریاد می زد و می گفت: من هستم، من این جا هستم. تماشایم کنید. اما هیچ کس جز پرنده هایی که قصد خوردنش را داشتند یا حشره هایی که به چشم آذوقه ی زمستان به او نگاه می کردند، کسی به او توجه نمی کرد.
دانه خسته بود از این زندگی ، از این همه گم بودن و کوچکی خسته بود . یک روز رو به خدا کرد و گفت: نه، این رسمش نیست. من به چشم هیچکس نمی آیم. کاشکی ، کمی بزرگتر مرا می آفریدی.
خدا گفت:  اما عزیز کوچکم! تو بزرگی، بزرگتر از آن چه فکر می کنی. حیف که هیچ وقت به خودت فرصت بزرگ شدن ندادی. رشد ماجرایی است که تو از خودت دریغ کرده ای. راستی یادت باشد تا وقتی که می خواهی به چشم بیایی، دیده نمی شوی. خودت را از چشم ها پنهان کن تا دیده شوی.
دانه ی کوچک معنی حرف های خدا را خوب نفهمید اما رفت زیر خاک و خودش را پنهان کرد. رفت تا به حرف های خدا بیشتر فکر کند. سالهای بعد دانه ی کوچک، سپیداری بلند و باشکوه بود که هیچکس نمی توانست ندیده اش بگیرد؛ سپیداری که به چشم همه می آمد.

گـــاهـــی بــرای دیـــده شـــدن بـایـــد از چشــم هــا پنــهــان شـــد.

گــاهـــی بــرای اینــکـــه کســی بشـــیـم،چیــــزی بشــیـم.

دیـــده بشـــیـــم بــایـــد پـــوشــیـــده بشیـــم.

دیـــده نشــیـــم!

فـــرصت رشـــد وبــزرگــ شــدن رو بـــه خـــودتـــون بـــدیــد!

یــادمـــون بـــاشـــه:

پــــوشـــیـــدگـــی دوامـــی بـــرای رشـــد وزیــبــایــی اســت!

 منبع:دخترانی در صدف

صرفه جویی انرژی

یکی از مهم ترین مباحثی که در فیزیک به بحث در مورد آن می پردازیم مبحث انرژی است. انرژی، به توانایی انجام کار گفته می شود که واحد سنجش آن ژول J است. به عبارت دیگر هر ماده‌ای که بتواند کار انجام دهد دارای انرژی است.

ادامه نوشته

نامه آبراهام لینکلن به معلم پسرش


http://img.tebyan.net/big/1389/06/20100829115143795_105511s.jpg

 

* او باید بداند که همه مردم عادل و صادق نیستند.

 * به پسرم بیاموزید که به ازای هر آدم شیاد، انسانهای درست و صدیق هم وجود دارند.

 * به او بگویید در ازای هر سیاستمدار خودخواه، رهبر باحمیتی نیز وجود دارد.

 * به او بیاموزید که در ازای هر دشمن، دوستی هست.

* می دانم که وقت می گیرد، اما به او بیاموزید، اگر با کار و زحمت یک دلار کسب کند، بهتر از این است که پنج دلار از روی زمین پیدا کند.

 * به او بیاموزید که از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد.

 * او را از غبطه خوردن برحذر دارید. به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یادآور شوید.

 * اگر می توانید به او نقش مهم کتاب در زندگی را آموزش دهید.

* به او بگویید که تعمق کند:
به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان،به گلهای درون باغچه،به زنبورها که در هوا پرواز می کنند، ‌دقیق شود.

 * به پسرم بیاموزید که در مدرسه بهتر است مردود شود، اما با تقلب به قبولی نرسد.

 * به پسرم یاد دهید که با ملایم ها، ‌ملایم و با گردن کشان، گردن کش باشد.

* به او بگویید به باورهایش ایمان داشته باشد، ‌حتی اگر همه خلاف او حرف بزنند.

 * به پسرم یاد بدهید که همه حرفها را بشنود و سخنی را که به نظرش درست می رسد، انتخاب کند.

 * ارزش های زندگی را به پسرم آموزش دهید، اگر می توانید به پسرم یاد دهید که در اوج اندوه تبسم کند.

* به او بیاموزید که در اشک ریختن خجالتی وجود ندارد.

 * به او بیاموزید که می تواند برای فکر و شعورش مبلغی تعیین کند، اما قیمت گذاری برای دل بی معناست.

 * به او بگویید تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را بر حق می داند، پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد.

* در کار تدریس به پسرم ملایمت بخرج دهید، اما از او یک نازپرورده نسازید؛ بگذارید که شجاع باشد.

مدیریت رفتار با دانش آموز

مدیریت رفتار با دانش آموز

اساس و بنیان مدیریت رفتار موثر، داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین شما و دانش آموزانتان بر قرار می کندبدون این پیوند ، توان شما برای تحت تاثیر قرار دادن و هدایت کردن آنها ضعیف خواهد بود .

با رعایت نکات زیر می توانید روابط تان را با دانش آموزان تقویت کنید:

ادامه نوشته

بسیار نیکوست

بسیار نیکوست اگر هر روز اندکی از وقت خود را به خواندن نهج البلاغه اختصاص دهیم.....

روش یاری کردن مردم

از کفاره گناهان بزرگ به فریاد مردم رسیدن و آرام کردن مصیبت دیدگان است.(حکمت24)

روش درمان دردها

با درد خود بساز چندان که با تو سازگار است.(حکمت27)

راه جذب دل ها

دل های مردم گریزانند به کسی روی آورند که خوشرویی کند.(حکمت50)

راه درمان روان

همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند پس برای شادابی دل ها سخنان زیبای حکمت آموز را بجویید.(حکمت91)

روانشناسی زن و مرد

غیرت زن کفرآور و غیرت مرد نشانه ایمان اوست.(حکمت124)

حقوق دوستان

دوست دوست نیست مگر آن که حقوق برادرش را در سه جایگاه نگهبان باشد: در روزگار گرفتاری..آن هنگام که حضور ندارد و پس از مرگ.(حکمت134)

غم ها و پیری زودرس

اندوه خوردن نیمی از پیری است.( حکمت143)

صدقه و توانگری

هرگاه تهیدست شدید با صدقه دادن با خدا تجارت کنید.( حکمت258)


پیام تبریک به مناسبت دهه فجر

«طنین آرمان های«انقلاب اسلامی»هنوزهم از پس سال ها شنیدنی است»

دهه فجرمبارک

تحلیل و بررسی علوم پایه سوم

با سلام به همکار فعال و زحمتکش لطفا به سوالات مربوط به درس 9 نیرو،همه جا پایه سوم ابتدایی پاسخ دهید.

- 1           محتوا تا چه اندازه با آموخته های قبلی دانش آموزان مرتبط است؟

- 2           محتوا تا چه اندازه با توانایی های جسمی و ذهنی دانش آموزان پایه سوم تناسب دارد؟موارد بیش اندازه مشکل و بیش اندازه ساده را مشخص کنید.

- 3           محتوا تا چه اندازه با نیازها و علایق دانش آموزان تناسب دارد؟

-4            طول جملات به کار رفته تا چه اندازه مناسب است ؟

-5            تعداد و تنوع فعالیت ها و تمرین های پیش بینی شده تا چه اندازه برای تثبیت یادگیری دانش آموزان پایه سوم مناسب است.

-6            سازماندهی و چینش محتوا تا چه اندازه مناسب می باشد؟

پاسخ ها ایمیل یا به صورت نظر ارسال شودهمکاران پایه سوم با پاسخ دادن به سوالات مرا در این پژوهش یاری نمایید.

قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم.

تولدم مبارک

کارت پستال درخواستی طراحان